søndag den 19. juni 2016

Sletterahgefyr: En tøsetur for foto- og friluftsnørder :)

Jeg er lidt spændt på, hvordan det her billede ser ud på din computer? Er det for mørkt? Eller spot on?

Dette billede var nemlig årsagen til destinationen på denne tur. Sheena, Michelle, Pøs og jeg skulle i maj ud og sove i det fri - ud og opleve noget, ud at hygge! Men hvor?
Skulle vi prøve at finde en bæver eller en grævling? Til Thy? Næhhh denne gang blev det Sletterhagefyr på Helgenæse med fantastisk mulighed for nat-billeder og smukke naturomgivelser. Helt klart en anbefalelsesværdig destination! Tæt på Århus og med flere shelters i området (som bl.a. kan findes vha. en app Pøs' bror har udviklet). Jeg skylder lige at nævne, at vi faktisk sov i telt lige ved siden af shelteren, da der var en del andre der også sov der den nat....

Nå men lørdag aften lå vi altså i det dugvåde græs og kæmpede med stativer og lang lukketid og et fyrtårn der kun er lys i et par sekunder af gangen. Dette var det bedste resultat jeg kunne diske op med, med mit udstyr, evner og tålmodighed - glæder mig til at se de andres billeder (følg med på Shinimichi.com).

Og apropos Shinimichi, hvem er så Michelle, Shenna og hvem er faceswop?

Vi startede dagen med en tur til Kaløslotsruin (her havde jeg for travlt med at spise is til at jeg kunne tage billeder) og derefter op på trehøje inden vi ankom til fyret og shelteren.
Nå men ud over fyrtårnet så lykkedes det mig at fange et billede af Karlsvognen og en masse natur selvfølgelig- se med her:
Olsen banden....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar