mandag den 12. maj 2014

Den nøgne cykel kaster....

"NEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJ, Anna du må ikkke slå op med mig, Buh huuuuuuu...." Er det en drøm? "Du tager i byen og komme hjem og slår op med mig, du er den største psykopat jeg kender" BANG KRAS SKRALLLLLL... NEJ det er bestemt ikke en drøm - en fuld mand har kl. 8.10 søndag morgen kastet en cykel ind i mit soveværelses vindue  -wakey weaky!

Okay normalt vågner jeg og er morgensur; men når folk vækker mig søndag morgen kl 8.10 og mit vækkeur først skulle ringe kl 10 for at jeg kunne få mine 8 timers skønhedssøvn (har ikke prøvet det i menneskeheder - I need it!), så bliver jeg ikke just glad; Og når de så oven i købet forsøger at smadre mit vindue ind, så jeg kunne have fået en glasregn +  en cykel udover mig, så er jeg slet ikke glad!

Jeg sprang skrækslagen ud af sengen; men så var alt min energi brugt op, så det gik lidt langsomt med at komme ud og "gi den mand hvad han fortjente".

Ca. ti minutter mere med skrig og skrål foran mit vindue og jeg havde kontaktlinser og løbetøj på = perfekt alibi når jeg skulle ud og se psykopat-cykelkasteren an og evt. tage vidne-fotos. Men udenfor mødte mine trætte øjne dette syn.....



Mit vindue havde ikke synligt flere ridser end i forvejen (min nabo har en sjov fetis med at stable cykler foran mit vindue så de vælter og ridser det), så jeg valgte at koncentrere mig om gerningsmanden hvis hyleri stadig var højt men lidt fjern. Ved at forgive at være en træt motionist (hvilket jo var sandheden) gik jeg over til Dales Cafe ved Vennelyst parken, og lige i solstriben på græsset lå en bar røv og rystede af (delvis) inde trængt gråd.

Her besluttede jeg, at den nøgne ny-single havde ydmyget sig selv tilstrækkeligt til at jeg ikke orkede at gøre yderlige indsigelser.

Adskillige læsegrupper stod og diskuterede hvad de skulle gøre ved den stakkels nøgne mand der græd, folk troede jo han var alvorligt såret. Jeg kunne berolige med at det var ar på sjælen, og ex-kæresten kom da også ilende med tøjet fra mit trappetrin. Og da jeg gik tilbage opdagede jeg at hele nabolaget hang med hovedet ud af vinduet og kiggede med på hele optrinnet. De kigge ud for at se om det var deres biler og cykel det kunne være gået ud over, og forstod godt min bekymring for mit vindue.

Mens jeg har forfattet den lille note har jeg fået mig lidt havregryn, så vil nu med et smil på læben forsøge mig med en morgenløbetur.


Go' søndag derude :) 


- Ps. Dette er nu en uge siden, skulle bare lige skrabe lidt mod sammen før jeg turde offentliggøre historien. Kom frem til at verden ikke skulle gå glip af så godt et grin.

1 kommentar:

  1. HARHAHHAHAH! Tak for dagens gode grin! Kunne ha' været lidt sjovt med en video-dokumentar med din reaktion og kommentare fra det øjeblik du blev vækket forvirret og morgensur op i sengen til du fandt den stakkels heart-broken nøgne mand sprællende på græsset X'D

    SvarSlet