fredag den 19. juni 2015

Kampen om Kongeklippen



I går aftes udspillede der sig en gyser på fjernsynet: Det danske folketingsvalg! Men jeg var syg og træt, så gik i seng da det var aller mest spændende...

Så selvfølgelig fik jeg mareridt i nat!

Det var velkendte scener fra Disney klassikeren Løvernes Konge: Den sjove onkel Scar, viser sig ikke at være så sjov. Han holder tale og synger lidt for hyænerne.



Hyænerne er i flertal, men de vælger alligevel at rotte sig sammen med Scar og hjælp ham til magten. De indtager det idylliske, fordige og mangefolkelige land Konge-klippen. De skaber ubalance i systemet, fordriver befolkningsgrupper og der sker forfærdlige klimaforandringer!




Snøft, jeg vågner og er lige ved at græde, ligesom dengang i 1994 hvor jeg var i biografen og se den med min far... Det hele virkede så livagtigt!

Jeg forsøger at ruske drømmen af mig, pudser næse og tjekker min telefon - gisp! Nu er jeg slet ikke sikker på at det bare var en drøm. Har lidt lyst til at græde igen...

Nu kan jeg bare ikke få den her sang ud af hovedet:




"Jeg har aldrig regnet hyæner for vigtige.De har en rå og ubehøvlet natur,
men måske er alliancen den rigtige.
Mellem dem og min kløgt og kultur....

Jeg ved I er dumme kujonerder følger den gunstigste vind
men det her gælder konger og troner
selv hos jer må den sag trænge ind...

Gør jer klar til at ta' mod et tilbud
gør jer klar til en stor sentation...

Så gør jer klar til århundereds magtkamp
gør jer rede til højforræderi
Usynlige lænker
de snedigste rænker
ja planlæg fra bunden
der i ligger grunden
Først jeg griber magten
får æren og agten
og endelig får vist mit geni
der er bid i de planer jeg har
Gør jer klar"

Ingen kommentarer:

Send en kommentar