søndag den 29. marts 2015

Det Røde Hav - Lidt om det hele

Ihhh hvor ville jeg gerne på skiferie i år!

Det er ikke bare noget jeg sagde, fordi det er det man skal sige, når alle andre fortæller, at de skal afsted - Nej, jeg havde skam en hel oprigtig længsel efter at styrte end af bakkerne med vind og sol i ansigtet og kriller i maven som en 4 årig lille pige....

Men skæbne ville, at alle mine veninder efterhånden er blevet velsignet med små nuttede babyer, enten inde i deres maver eller uden for, eller forbandet med grumme studielån eller dårlig knæ....
Summer summarum, der var ingen (INGEN) der ville med mig på ski i år - ikke en gang min kæreste, som også har et "løber-knæ" på trods af han ikke løber (someone please do something about it!).

Men men men... der skal mere til at slå mig ud, så jeg tog skeen i den anden hånd :) I stedet for en aktiv ferie højt oppe i bjergene, så bestilte Rune og jeg en aktiv ferie på havets bund!
Efter eventyret i Indonesien i sommers, var vi enige om at vi godt kunne klare noget mere "civiliseret", så vi bestilte simpelthen en rejse til Sharm El Sheik - turist-byen over alle turist-byer!

Turen gik altså til Egypten den 21. februar til 1. marts: Farvel kolde, kedelige og grå Danmark og hej 21 grader-i-gennemsnit strand i Egypten!

 

Eller det var i hvert fald planen... Jeg nåede at blive rigtig nervøs da vejrudsigten meldte 13 grader hver dag i ugerne op til  vi skulle afsted. Men 13 grader er trods alt bedre end 3 grader.... Jeg prøvede at være optimistisk. Men man gambler jo også med vejrguderne når man tager af sted i lav sæsonen!

Heldigvis var Ra med os :D 15 grader ved ankomst, og hurtig var termometret oppe omkring de 25 grader, lige så min danske-vinter-regnorme-blege- hud ikke kunne holde ud at opholde sig ude i solen... Ahhhh det var PERFEKT!



Turen gik fra Kastrup til Istanbul (wow en kedelig lufthavn - på trods af sendyngerne der gjorde mig endnu mere nervøs for vejeret i Egypten), videre til Sharm El Sheik (en endnu mindre lufthavn), hvor vores taxi ikke kom som planlagt fra hotellet så vi måtte bestille en ny...

Men så var heldet også med os! Vi var havnet på Mellemøstens (snart verdens) største resort (Domina Oasis Resort), og blev ved det koloenorme indgangsparti hentet af en taf taf (bussen pangdang til scooterens tuc tuc i asien), kørt ned til receptionen og videre til vores værelse (hvilken af de 3 busruter inde på hotellet skulle vi vælge?)....


Så gik vi ellers i brædderne, og vågnede op med solskin på terrassen og en fantastisk havudsigt! vi havde opgraderet fra 5-7 dage, fra have til hav udsigt, og fra morgenmad til all-inclucive (man må jo nyde at man ikke er studerende længere :P

Ugen gik med dykning, gin og tonic, kryds og tværs, sol og solcream, snorkling, snorkling og atter snorkling (OBS 23 grader koldt vand), samt spise spise spise og spise!

2 flybiletter, 7 nætter, al den mad vi kunne spise og alle de øl og drinks vi orkede, 5 dyk og flere fisk end vi kunne tælle fik vi for små 10.000 pr mand.
Maden var ikke fantastisk, men det kunne helt sikkert svare sig at have all-inclusive alligevel! Dykkerudstyret var også noget værre hø. Det blev ikke vasket hele den uge vi var der (AD), men vi så mange flotte fisk, at vi kunne se igennem fingre med det. 400kr pr dyk, er ikke det billigste i verden, men når man dykker i en national park må det siges at være helt ok!

Nå nu har jeg vist skrevet rigeligt.... ;)
Jeg kommer nok til at skrive lidt mere, men resten bliver mest billeder! Som altid er jeg elendig til at begrænse mig, så der kommer  et par indlæg mere:

Det Røde Hav - Lidt om hotellet
Det Røde Hav - Lidt om fiskene
Det Røde Hav - Lidt om Tiran og dykkerturene











Ingen kommentarer:

Send en kommentar