mandag den 22. september 2014

Sejltur dag 4: Rinca og den aktive vulkan

Efter festen ud for Flores vågnede vi op ved Rinca. Rinca er den anden ø med Komodovaraner med adgang for mennesker (der er ellers 4 øer med komodoer i nationalparken). Denne ø er mindre kendt, men jeg synes at besøget var mere spændende end på selve Kkomodo.  Nok fordi vi så flere varaner, men også fordi landskabet var noget jeg aldrig har set før. Og så var der bøfler - og det skal man ikke kimse af!
Men nøj hvor var der bare mega VARMT!
Denne fætter holdte vagt på broen, hvor vi gik i land. Den gjorde det lidt svært at skimte efter saltvandskokrodiller der ellers også skulle være i området.

Bakteriefyldt bæst der kan løbe 18km i timen.lige lovlig tæt på - man skulle tro vi var klogere....

pludselig var vi knap så kæp høje...

Parrings sæson!
Gensidig respekt
Vi er på sporet af noget...


Se vad der gemmer sig i mudderpølen. (det er ikke med vilje at min finger peger hvor den gør).
Men hvis i undre jer over den lækre orange t-shirt jeg har på, på mange af disse billeder, så kan jeg afsløre, at det var meningen at ALLE på båden skulle have den på!
(Rune og) jeg var de eneste der overholde påbudet. Meningen var at vi dermed ikke skulle blive væk fra vores gudide og komme til at blande os med andre turister. Det er nok det mest organisatoriske jeg oplevede i Indonesien, og er så skuffet over at de andre turister ikke bakkede op om noget så dejlig som organisatorisk struktur. Men til gengæld blev den ene danske familie også glemt på Komodo af samme grund, så de måtte hentes i speed båd!
-Kan ikke lade være med at tænke om det var blevet opdaget, hvis det var en enkelt person der rejste alene....
Tørt, goldt, ubegribelig varmt og SMUKT!
Tror jeg var en af de eneste der synes det var vildt at der var bøfler så tæt på! De andre var helt sikkert mere bange for komodoerne. Jeg tænker bare at hvis bøflen i afrika er en af de hyppigste dræbere, hvad afholder så de indonesiske fra at stange turister?
Selvom vi væltede os i varaner, så var det sindsygt svært at få et billede med os og en af dem. Der var hele tiden mennesker i vejen, og vores søde medrejsende var ikke mestre i at bruge mit kamera. Og på alle billederne ser vi mere eller mindre fjogede ud.. Men helt omme i baggrunde går en kæmpe!
vinkekrabber med en rød klo...

ENDELIG - DELFINER!!! Vi havde allerede set en enkel spinning dolphin lave akrobater for os, men det var skønt at se flere og lidt tættere på. Ugen inden havde de haft store flokke hoppende under båden. Men delfin sæsonen var ved at være på sin slutning, så vi skal vist bare være glade for at de ikke alle var svømmet til Australien.
Vores maskinmester
Spor af flyvefisk - dem så vi MANGE af.
Mange mange timer blev brugt på bare at nyde udsigten til vulkanerne, vandet, skyerne og ikke mindst solen når den gik ned... Har utrolig svært ved at vælge i mine billeder her... 
Det var denne vulkan (længest bag ud til højre som mangler en spids) hvor man kunne se lavaens ulme som genspejl i skyerne da det blev mørkt- puha jeg synes vi var tæt på.

Godnat

Ingen kommentarer:

Send en kommentar