onsdag den 27. januar 2016

Fugletur ved Brabrandstien

Som overraskelse fra mine forældre, eller nok nærmere min far, fik jeg en fuglebog i fødselsdagsgave. Ved ikke om det er fordi jeg i tide og utide sender sms beretninger om fugle-fund og dumme spørgsmål der gør at han a) ikke gider forstyrres mere eller b) mener mit interesse niveau er højnol til at blive indviet i "fugle i felten" logen....
Det må blive i det uvisse...

Nå men her kommer der lidt fotos fra dagen - jeg er stadig ikke helt komfortabel med min automatiske zoom til Runes store underholdning.

Dagen bød på skarv, sangsvane (ikke den almindelige knopsvane), stor skaldesluger, dompap, halemajse og mere "almindeligt-kendte" fugle som solsort, rødhals, fiskehejre måger, ænder, grønbenet rørhøne osv. Det var dog langt fra alle jeg fik et skud af...

Ps.
Fire dage senere spottede jeg en havørn nær Sorø fra toget og fik mit fund bekræftet af DOF databasen - jeg er ved at blive en ægte nørd er jeg bange for ;)



Fiskehejre
(uskarp) skarv (men bemærk lige landindstellet)
Rødhals
Et lettere mislykket eksperiment med røgbombe på isen :P
kunst? grafitti?
Skarv (tørrer fjer og spejler sig)
Sangsvane unge og skarv på kollektionskurs
Vintersol
Dompap

Ingen kommentarer:

Send en kommentar