søndag den 12. april 2015

Ud i det grønne (igen) med ham den skønne

For et års tid siden tog jeg ud i det grønne med ham den skønne... Vi skulle sove i shelter, gå vandrestøvler til og nyde naturen omkring Århus! Det blev en succes og det kom der et blogindlæg ud af - desværre kom jeg kort tid efter til at slette alle billeder i alle indlæg på min blog! UPS! 
Nå men der var jo ikke andet at gøre end at gå tuen igen (denne gang nøjes vi med en sandwich i shelteren og droppede en kold kold nat udendøres) og lave et ny blog indlæg
 - Så vær så go: her er det et år senere :)

Turen gik fra pølsemanden ved dyrehaven ud til Morsgårdstrand og tilbage igen den sidste søndag i påsken.
Vi så en del spætmejser, og rovfugle samt en fasan - ingen af dem lykkedes det mig at få et billede af. Til gengæld spottede vi flere rødmus end vi orkede at tælle (30+)! Vi blev lidt skuffede over ikke at se et sejt rovdyr til alle de små mus, fx. en lækat,,, og jo mere vi tænkte over det, jo mærkeligere var det med alle de mus og de manglende rovdyr... Er der nogen der har en go forklaring?
Skuffelsen var hurtig overrumplet af begejstring på ny da vi spottede adskillige salamandre i flere vandhuller! Lidt skabs-gummistøvle-biolog har man vel lov at være :)

Nyd billederne

Vidste du at "musvitter" oversat til engelsk er "great tits"!?








Fik jeg snydt dig med spejlbilledet? :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar